Jägareförbundet och Naturskyddsföreningen…

• … motståndare eller medspelare?

Trots många gemensamma mål och önskningar så framställs ofta dessa två som varandras motsatser. Just vi i Askersundskretsen har en vad vi själva uppfattat det som, ganska god ton med varandra och har till och med samarbetat lite. Med tre jägare i styrelsen så blir detta en extra spännande inkörsport till ett eventuellt framtida samarbete.

Vi blev inbjudna till en trevlig kväll tillsammans med Jägareförbundet och Studiefrämjandet som innehöll mingel, konstutställningen ”Älgpass”, filmen ”Jag är jägare”, presentation av båda aktörerna samt diskussion. Vi kom överens om att om man lägger vissa känsliga ämnen åt sidan så finns mycket gemensamt. Något som båda föreningarna var väldigt överens om var speciellt att barnen är vår framtid och det är en mycket bra öppning för ett samarbete. Vi kommer att träffas igen för att fortsätta diskussionen om hur vi kan ta det bästa av två världar och arbeta tillsammans för naturen, djuren och miljön.

img_1719 img_1728  img_1722 img_1726