Hösten smyger sig på och bjuder på nya aktiviteter

6/9 kl 18-20 Språka mellan tallarna-  en kväll för dig som vill komma ut, träffa folk och kanske kan tänka dig att bli språkvän. Samling vid utegymmet på IP.

9/9 Skördemarknad i Torgparken

Börja skåda fågel
Naturskyddsföreningen i Askersund & Närkes ornitologiska förening anordnar en studiecirkel för dig som är intresserad av fågelskådning på nybörjarnivå.
Startar september v.36 2017
Vi träffas en gång i månaden under ett års tid, för att kunna följa fåglarna under årstidsskiftningarna. Inomhusträffar varvat med fågelutflykter i Askersund.
Ledare: Ulf Allvin, Kursavgift: 500:- inkl. boken Börja skåda fågel
Anmälan sker till Studiefrämjandet via webb eller telefon: 019-58 23 20 eller mail: susanne.eriksson@studieframjandet.se

29/9 kl 19.00 Vi som bor här–  Grön show med Martin Emtenäs och Stefan Sundström om biologisk mångfald med involverande av lokala naturområden och smultronställen. ”Välkomna till en föreställning om biologiskt mångfald – i mellanrummet mellan glitter och gråsuggor.” Mer information finns i länken nedan där du också hittar information om hur du kan bidra med tips på ditt smultronställe i närheten.

30/9– Miljövänliga veckan börjar med fortsatt tema ”Fräsch på riktigt”. I produkter vi använder på kroppen finns hormonstörande och allergiframkallande ämnen, lär dig mer om vad du bör välja bort för din egen och naturens skull och hur vi tillsammans kan påverka och arbeta för förändring.

Håll utkik efter mer info, speciellt kring miljövänliga veckan!

Vi finns öven på Facebook med aktuell information.

Allt gott!