Mycket i Maj

Plantbytardagen arrangerades i Askersunds vackra hembygdsgård i år igen och bjöd på vackert väder! Kanske för vackert, då vi saknade både er försäljare och kunder? Men trevligt var det i solen.

En nyhet för hela vår stad var utomhusfestivalen Askersund outdoor som gick av stapeln för första gången nu i Maj. Vi fanns på plats och delade monter med bla. Hopajola. Under lördagen så fanns vi snok-ledare i hembygdsgården och hade olika aktiviteter med Natursnokarna. Bio-quiz, fröbomber samt kreativt målande med tema ”Tecken på att det bor någon i skogen”. Under lördagen hade vi även styrelsemöte i kretsen på en brygga vid festivalområdet där vi planerade resterande av detta spännande år. Mycket trevligt med en del nyfikna åskådare!

Ett annat stort event för oss i Maj var nyinvigningen av Tivedens nationalpark. Vi fick snoka tillsammans med Martin Emtenäs och några av barnen var med och invigde tillsammans med Martin och miljöministern. Det bjöds på många trevliga aktiviteter och härlig underhållning!

Här finns mer att läsa om invigningen: http://sla.se/karlsborg/2017/05/19/aterinvigning-av-tivedens