Åsa och Eva söker dig!

Vill du vara med och påverka miljö- och naturarbetet i din närhet?
Naturskyddsföreningen i Askersund söker just dig som vill engagera dig i dessa frågor!

Det här kan vara en möjlighet för dig att träffa intressanta människor, utveckla ditt nätverk och delta i inspirerande diskussioner, i konferenser och utbildningar. Det här är kort sagt en unik möjlighet för dig att utveckla dina specialintressen inom natur och miljö. Du får också möjlighet att sprida dina kunskaper vidare till andra, vara med och fatta beslut och påverka.
Vi söker inga styrelseproffs men om du kan tänka dig att ta på dig något uppdrag (exempel på det som finns är ordförande, sekreterare, kassör, webbredaktör, natursnoksledare) är det uppskattat. Du kommer i så fall få mycket stöttning!
Att få erfarenhet av styrelsearbete är mycket uppskattat på många arbetsplatser och här finns chansen att lära sig mer inom detta område, men inga förkunskapskrav är nödvändiga.
Fikat och den sociala gemenskapen också viktigt. Vi har trevligt i arbetet mot vårt gemensamma mål; en bättre värld.
Ledamöterna i kretsarna i Naturskyddsföreningen arbetar helt ideellt. Antalet styrelsemöten varierar, det brukar vara cirka sju om året. Till det kommer aktiviteter som styrelsen väljer att arbeta med. Några exempel på det som Askersundskretsen har jobbat med är Natursnokarna (familjeverksamhet) plantbytardag, Rädda Vättern, skog, naturguidning, ekologisk mat, klädbytardag och kemikalier i vardagen.
Naturskyddsföreningen är Sveriges största miljöorganisation. I Naturskyddsföreningens kretsar arbetar vi med natur- och miljöfrågor på lokal nivå. Vi sprider kunskap, skapar opinion och upplever naturen. Med kunskap och glädje skapar vi ett miljövänligare samhälle.
Visst verkar det spännande att arbeta i en styrelse! Hör av dig till valberedningen
Åsa Wistrand, 072-546 01 05, asa.wistrand@naturskyddsforeningen.se
Eva Sääv, 073-082 95 84, tapetseri@tapetseriosant.se

Eva Sääv och Åsa Wistrand
Vill du vara med och påverka miljö- och naturarbetet i din närhet?